I letos dánští profíci z 1423 připravili rumový adventní kalendář. Dokonalá alternativa pro ty, kteří z dětských adventních kalendářů nikdy nevyrostli. A jaký bude ten letošní?
Obsah
Rumový adventní kalendář 2023
Za výběrem opět stojí profíci ze skupiny 1423 a vybrali opět 24 kousků. Joshua Singh, který stojí za koncepcí tohoto kalendáře, jej nazývá dvaceti čtyřdenní „školou rumu“.
První rumový kalendář pod názvem 24 Days of Rum byl připraven v roce 2015. Bylo připraveno 3 000 kusů a všechny byly do týdne vyprodány. Od toho roku se tato situace pravidelně opakuje i když se náklad stále zvyšuje – pro Česko je letos nachystáno snad i 7 000 kusů!
Krom 24 degustačních lahviček opět obdržíte i “tasting notes“. Útlou knížečku kam můžete psát své postřehy z jednotlivých rumů. Součástí balení je i degustační sklenička. Vše – 2 skleničky, 2 degustační poznámky, je 2x! Abyste si kalendář mohli lépe vychutnávat v páru. I když už je po adventu, kalendář si stále můžete koupit.
Mít na 24 dní každý den degustační trošku rumu je skvělý nápad. Rumy vám vybírá někdo kdo nezná váš vkus a tak budete ochutnávat rumy, které neznáte a můžete objevit úžasné kousky (které byste třeba nepochutnali). Od kterých si pak můžete koupit celou láhev.
Rumový kalendář je skvěle vypadající dárková papírová krabička s 26 (24 ma rumy a 2 na degustační skleničky) perforovanými okýnky uvnitř, jak jste zvyklí u běžného adventního kalendáře. I letos máme designovou změnu – kalendář se přebarvil do tmavě zelené.
24 okýnek obsahuje malý vzorek (20ml) třtinového rumu pro každý den od 1. prosince až po Štědrý den. Každý prosincový den, máte možnost zažít nový rumový okamžik. Samozřejmě můžete si ho vychutnávat i jindy než během adventu i kdykoliv během roku. Každá miniaturka má jednoduchou etiketu a položku v tasting notes uvádějící název, procento alkoholu a zemi původu.
Tipy ke konzumaci rumového kalendáře:
strašně blbě se vyndávají, jiný fígl než vyklepávání (a posléze vytrhávání) podle mě nefunguje 🙂 Nebo šikovnější prsty než jsou ty moje,
je to opravdu degustační množství, každá “láhvička” má 20 ml, což je o něco méně něž malý panák.
Co je v roce 2023 nového?
Nový design krabičky, která je navíc celá v zeleném. Posuďte sami:
Oproti roku 2021 mi v roce 2022 chutnalo 12 rumů ale 5 z nich už mám, takže zůstal stejný poměr 7 rumů z 24. Poměr nových zajímavých rumů tedy zůstává stejný i v roce 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022 a těším se na ročník 2023, rumový kalendář 2023 už mám. Stejně tak i vy a v prosinci srovnat své chutě s mými.
Autor článku - Pavel Ungr
Jmenuji se Pavel Ungr a už více než 5 let miluji dobré rumy. Nejsem studovaný rumolog, rumy mám prostě rád. Rumy ochutnávám a zkoumám. Fotím je také na svůj Rumstagram a pak o tom píšu. Mám rád sladší nebo aromatické rumy, kterou mohou být klidně silnější a to hlavně španělského nebo britského typu.
Už je to tu zas! Nový rumový adventní kalendář se začal prodávat. Skvělý dárek pro rumové nadšence i fajnšmekry. Je to skvělý dárek pro každého milovníka rumů. Takže bych neváhal.
Už je to tu zas! Nový rumový adventní kalendář se začal prodávat. Skvělý dárek pro rumové nadšence i fajnšmekry. Je to skvělý dárek pro každého milovníka rumů. Takže bych neváhal.
Už je to tu zas! Nový rumový adventní kalendář se začal prodávat. Skvělý dárek pro rumové nadšence i fajnšmekry. Je to skvělý dárek pro každého milovníka rumů. Takže bych neváhal.
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.