Po 3 letech se vrací Trnavský Rumfest a já jsem na něm nemohl chybět, byl jsem na něm už poprvé a byl jsem tam velmi spokojený. Takže na druhý ročník po covidové pauze jsem se těšil mnohem více. Proč? Dozvíte se v mé reportáži.
Trnavský Rumfest pořádá Róbert Šajtlava se svým týmem a odvádí sakra dobrou práci. V roce 2019 to byla premiéra a i když je tento Rumfest menší, hůře dostupný (Trnava) a je tam obecně méně značek a stánků než konkurenční Rumfesty, atmosféra, přednášky/degustace a prostory to neuvěřitelně přebily a tohle je určitě jeden z mých nejoblíbenějších Rumfestů.
Obsah
Prostor
Prostor je základ úspěchu této rumové akce. Krásné náměstí ve vnitrobloku plné stromů a s příjemnou restaurací. Celé to doplnil ještě velký bar v rohu a pódium, kde celou dobu hrál DJ, probíhaly taneční vystoupení a kde byl i moderátor, který upozorňoval na stánky i probíhající akce.
Program
Během akce probíhaly jak degustace tak přednášky, pro mě trochu nešikovně proti sobě. Mohlo se tak stát, že pokud jste chtěli jít na přednášku a degustaci, které byly v jeden čas, tak to nešlo. Já šel na hned první přednášku od Sly Augustina z Trailer Hapiness a pak na 2 degustace: Plantation a Alberta Michlera, kde byla představena nová láhev. Přednášky byly zamřené více na barmanský svět, degustace zase více na rumaře.
Stánky
Stánků bylo sice méně, ale určitě nijak neurazily. Pro mě bylo zajímavé ochutnat jako nový slovenský Cihuatan Folklore, polské Colours of Rum, novou Nikaraguu od Alberta Michlera a na drink jsem chodil ke stánku Abuelo. Z českých značek nechybělo Rumako, Božkov, Albert Michler a další. Více na fotografiích níže.
Co bychom udělali jinak?
Těžko co kritizovat, ale pár věcí bych udělal jinak- již výše zmíněný program, nedělal bych více linií jdoucí proti sobě. Program přednášek by se mi líbil i více zaměřený na rumaře. Ocenil bych více nových lahví a zajímavějších značek. Klidně i menších. Oceňuji zlepšení a to, omývač na skleničky, ale mohlo jich být víc na více místech. Úplně se nepovedl stánek s doutníky, zde doporučuji se inspirovat doutníkovým stánek do Cigarhouse na pražském Rumfestu. No a rozhodně se nepodařila warm-up party, bary v Trnavě byly slabý, drinky se jim moc nedařily – v Praze to umíme líp. Sorry, Roberto 🙂
Osobně ale oceňuju, že v ceně krom vstupného byla i sklenička a pár kupónů na útratu. Dost to ušetřilo čas. Nemohli jste totiž kupovat za peníze, ale za speciální kupóny, které se kupovali u kasy. Mělo to výhodu, že se neřešilo u stánků různé platby, ale museli jste si hlídat abyste vše utratil.
Shrnutí
Bylo to super, příště pojedu zas a vy byste měli taky! je to skvělá akce dělaná se srdcem, kde se budete cítit dobře.
Na závěr bych rád poděkoval parádní partě (díky nim to bylo tak super) – Carole Duplaine, Honzovi Chlaňovi, bandě nesmrtelných rumařů z RGS, slovenským rumovým kamarádům, Viktorovi Gleichovi a samozřejmě Robertovi Šajtlavovi, jak se o nás perfektně staral. Už se těším na další ročník!
Publikováno: 27. června 2022
Aktualizováno: 27. června 2022
Autor článku - Pavel Ungr
Jmenuji se Pavel Ungr a už více než 5 let miluji dobré rumy. Nejsem studovaný rumolog, rumy mám prostě rád. Rumy ochutnávám a zkoumám. Fotím je také na svůj Rumstagram a pak o tom píšu. Mám rád sladší nebo aromatické rumy, kterou mohou být klidně silnější a to hlavně španělského nebo britského typu.
Každý rok na 16. srpna vychází mezinárodní den rumu. Nejprodávanější značkou je Tanduay a Bacardi a ročně se vypije 1,4 biliónů litru rumu. Rumu se ročně prodá za 14,390 miliard USD. Rum je druhý nejoblíbenější alkohol na světě a nyní rostě 10 % každý rok. Prodej rumu ve Spojeném království přesáhl 1 miliardu liber (1,2 […]
Možná jste si všimli, že Jirka Naller fotí rumy hodně zajímavým způsobem: Proto jsme vás před časem vyzvali, abyste zkusili vybrat jakýkoliv rum z Barbadosu nebo Mauritia (může to být klidně i blend) a vyfotili ho, co nejzajímavějším způsobem, a fotku nasdíleli na váš profil na Facebook nebo Instagram z hashtagem #chciequiano. Počet vypití rumů: […]
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.